Klauzula Informacyjna - Przetwarzanie danych osobowych przez ZBM SUDETY

  1. Administratorem, który przetwarza Państwa (Klienta) dane osobowe jest Zarząd Budynków Mieszkalnych Sudety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Klasztorna 5 / 2, 58-200 Dzierżoniów, NIP: 8822150675, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu IX Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0001161786, kapitał zakładowy 5000 zł – wpłacony w całości, telefon +48 571 799 926, e-mail: biuro@zbms.pl, zwana dalej ZBM SUDETY.
  2. ZBM SUDETY przetwarza dane osobowe, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej również: RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
  3. ZBM SUDETY przetwarza dane osobowe, gdy spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków (wynikają one art. 6 ust. 1 RODO):
    1. osoba, której dane dotyczą (czyli Państwo) wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
    2. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
    3. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na ZBM SUDETY,
    4. przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej,
    5. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej ZBM SUDETY,
    6. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ZBM SUDETY lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
  4. ZBM SUDETY przetwarza następujące dane osobowe, które należą do Państwa i dla których podstawa przetwarzania wynika z jednego z punktów 3.1.-3.6. powyżej: imię i nazwisko/firmę lub nazwę, PESEL/NIP, seria i numer dowodu tożsamości, obywatelstwo, numer telefonu, adres IP, adres e-mail, adresy do doręczeń/zamieszkania/siedziby (standardowo: ulica lub miejscowość, numer budynku i lokalu, kod pocztowy, miasto siedziby poczty, kraj), adresy nieruchomości której dotyczy umowa i jej inne dane, numery rachunku bankowego, dane z KRD i BIG S.A. (w tym w przypadku podmiotów, które wyraziły osobną zgodę). Zakres przetwarzanych danych zależy od tego jakie dane zostaną przez Państwa podane i jaka jest Państwa relacja z ZBM SUDETY.
  5. Większość z przetwarzanych przez ZBM SUDETY danych to tzw. dane zwykłe – wszystkie inne dane przetwarzamy tylko na podstawie Państwa zgody. Jeżeli zgoda nie jest wymagana dane zwykłe najczęściej przetwarzane są w celu wykonania umowy oraz podjęcia działań na Państwa wniosek, przed zawarciem umowy, a także gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów, wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ZBM SUDETY lub przez stronę trzecią. W związku z tym podanie przez Państwa danych osobowych nie jest obowiązkowe, ale może być niezbędne do zawarcia umowy i jej prawidłowego wykonania.
  6. ZBM SUDETY nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowych, dane osobowe nie są przez ZBM SUDETY profilowane i nie podejmuje się na ich podstawie decyzji w sposób zautomatyzowany.
  7. Gdy przetwarzanie danych osobowych jest uzależnione od Państwa zgody (punkt 3.1. powyżej), dane osobowe mogą być przetwarzane, dopóki zgoda nie zostanie cofnięta. Jeżeli dane osobowe przetwarzane są zaś w celu zawarcia i wykonania umowy, są one przetwarzane przez ZBM SUDETY przez okres przedawnienia roszczeń umownych i innych (najczęściej 2 lub 3 lata od daty wykonania umowy, do końca roku kalendarzowego), mogą być jednak przetwarzane dłużej w przypadkach, gdy przepisy prawa będą zobowiązywać ZBM SUDETY do ich dalszego przetwarzania lub na wypadek, gdyby zgłaszane były wobec
    ZBM SUDETY jakiekolwiek roszczenia bądź w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami osób trzecich, przez okres przedawnienia tych roszczeń, określony przepisami prawa, w szczególności kodeksu cywilnego, jeżeli okres przedawnienia jest dłuższy niż 3 lata.
  8. Państwa dane osobowe przekazujemy podmiotom trzecim jedynie wówczas, gdy jest to konieczne do zawarcia lub wykonania umowy, realizacji uzasadnionych interesów ZBM SUDETY lub gdy konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów prawa (w tym z punktów 3.1.-3.6. ust. 3 powyżej), nawet wówczas jednak przekazujemy te dane z zachowaniem zasady adekwatności. Dane te mogą być przekazane następującym podmiotom: podwykonawcom, organom administracji i instytucjom państwowym (takim jak Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, sądy, Krajowy Rejestr Sądowy), innym podmiotom wykonującym dla ZBM SUDETY usługi (kancelarii prawnej, obsłudze księgowej, kurierom, a osobom, które wyraziły na to odrębną zgodę – podmiotom, zajmującym się pośrednictwem kredytowym lub świadectwami charakterystyki energetycznej).
  9. W przypadkach przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa mają Państwo prawo do:
    1. dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii,
    2. sprostowania danych,
    3. żądania ograniczenia przetwarzania danych (przy czym można żądać ograniczenia przetwarzania danych w przypadku, gdy ZBM SUDETY: jest w posiadaniu nieprawidłowych danych bądź przetwarza dane bez podstawy prawnej do ich przetwarzania, a także w przypadku Państwa sprzeciwu co do dalszego przetwarzania danych lub gdy nie chcą Państwo żądać usunięcia danych z uwagi na późniejszą możliwość wystąpienia potrzeby ich wykorzystania przy ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń),
    4. żądania usunięcia danych, jeżeli brak jest podstaw uprawniających do ich przetwarzania,
    5. przenoszenia danych do innego podmiotu,
    6. sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych z uwagi na szczególną sytuację po Państwa stronie (wobec przetwarzania danych wskazanych w punktach 3.5. i 3.6. ust. 3 powyżej),
    7. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego organu nadzorczego, w razie niezgodnego z prawem przetwarzania danych,
    8. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie to odbywa się na podstawie wskazanej w punkcie 3.1. ust. 3 powyżej lub jeżeli osoba, której dane dotyczą, wyraziła wyraźną zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach.
Sposoby Pozasądowego Rozpatrywania Spraw Konsumentów

Klientowi będącemu konsumentem, jeżeli wejdzie on w spór z ZBM SUDETY, przysługują poza postępowaniem sądowym także inne, pozasądowe sposoby rozstrzygania tych sporów, takie jak wniosek o rozstrzygnięcie sporu przez polubowny sąd działający przy Inspekcji Handlowej (kontakt m.in.: http://www.krakow.wiih.gov.pl/) lub Izbie Gospodarki Elektronicznej (kontakt m.in. www.mediacjeeizby.pl), a także wniosek do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu, kontakt m.in. http://www.krakow.wiih.gov.pl/. Klient może skorzystać także z bezpłatnej pomoc organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, takich jak: Federacja Konsumentów (kontakt m.in: sekretariat@federacja-konsumentow.org.pl, 800 007 707) lub Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (kontakt m.in.: porady@dlakonsumentow.pl, http://www.konsumenci.org/), a także pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, która jest również bezpłatna i której szczegółowe zasady dostępne są w siedzibach rzeczników lub na ich stronach internetowych. Inne porady można także znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, działającej pod adresem www.uokik.gov.pl.

Informacje dla Konsumentów Odnośnie Odstąpienia od Umowy
  1. Klient będący konsumentem, zawierający z ZBM SUDETY umowę za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od takiej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny (prawo do odstąpienia od umowy zwartej na odległość lub poza lokalem). Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia takiej umowy, chyba że ZBM SUDETY wykonało w tym terminie w pełni przedmiot umowy za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Klienta utraci prawo odstąpienia od umowy. Szczegółowe zasady tego odstąpienia, wskazane zostały w ust. 2-6 poniżej, a także znajdują się w ustawie z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
  2. Poprzez umowę zawartą na odległość rozumie się umowę zawartą z Klientem w ramach systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. Poprzez umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa rozumie się zaś umowę zawartą:
    1. przy jednoczesnej fizycznej obecności stron w miejscu, które nie jest lokalem ZBM SUDETY,
    2. w wyniku przyjęcia oferty złożonej przez ZBM SUDETY w miejscu, które nie jest lokalem ZBM SUDETY,
    3. w lokalu przedsiębiorstwa ZBM SUDETY lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio po tym, jak nawiązano indywidualny i osobisty kontakt z Klientem w miejscu, które nie jest lokalem ZBM SUDETY, przy jednoczesnej fizycznej obecności stron,
    4. podczas wycieczki zorganizowanej przez ZBM SUDETY, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy Klient musi poinformować ZBM SUDETY o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do informacji niniejszej, jednak nie jest to obowiązkowe i może oświadczenie złożyć w inny sposób. ZBM SUDETY niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, wysłanego do ZBM SUDETY drogą elektroniczną przesyła Klientowi na jego adres e-mail lub w inny sposób potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim ZBM SUDETY przyjęło jego ofertę, oferta przestaje wiązać. W chwili odstąpienia wygasają powiązane z umowy podstawową dodatkowe umowy zawarte przez Klienta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez ZBM SUDETY lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z ZBM SUDETY. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa (np. art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta). Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, ZBM SUDETY informuje ją o odstąpieniu przez Klienta od umowy.
  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem lub na odległość, o której mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Klientowi w odniesieniu m.in. do umów:
    1. o świadczenie usług, jeżeli ZBM SUDETY wykonało w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
    2. w których Klient wyraźnie żądał, aby ZBM SUDETY do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji.
  6. Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia wykonywania usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
Formularz Odstąpienia od Umowy

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Do: Zarząd Budynków Mieszkalnych Sudety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Klasztorna 5 / 2, 58-200 Dzierżoniów, NIP: 8822150675,

Od: imię i nazwisko ______________________________________________________ , PESEL: _______________________________________ , Niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy pośrednictwa w___________________ nieruchomości, ______________________________________ , zawartej w dniu _________________________________ - na podstawie ustawy o prawach konsumenta.

___________________________
podpis